sarisen91

Inlägg publicerade under kategorin Göteborg

Av Sara S - 29 april 2011 16:02

Jag blir så trött på mig själv.. Tänk att det ska vara så svårt för mig att skriva några enkla blogginlägg!! Men men i detta inlägget så blir det måndag, tisdag och onsdag. :)

Måndagen den 25/4 2011 Annandag påsk

Jag och Oscar ägnade morgonen åt att titta på filmen Syskonen Baudelaires olycksaliga livoch äta frukost. Hmm jag vet inte riktigt om jag gillade den eller inte. Den var konstig.. haha. :) Vid tolv ett kom, Oscars bror med fru och barn. De hade med sig en supergod gryta som vi mumsade på :) Efter en eftermiddag med mycket skratt och prat så åkte vi till ett ställe där Oscars mamma sjöng i en kör. Det var "minns du sången" eller "sången vi minns" Haha jag kommer inte ihåg.. :) så det var i alla fall massor av gamla låtar som sjöngs. Vi fick se ett påskspel och fika innan vi åkte tillbaka till  Markaryd. Väl hemma packade vi i ordning våra saker sen ringde Micke och så fick Oscar och jag en åktur i hans bil.  Superfort!! :D Det var riktigt roligt. Fast jag blev lite illamående.. :( när vi kom tillbaka så, umgicks vi lite med Oscars mamma innan vi tittade lite på mamma mia innan vi gick och la oss..

Tisdagen startade med frukost, packa in i bilen, säga hejdå till Oscars mamma, åka till glasögon nånting för att få Oscars glasögon justerade, sen åkte vi mot Mölndal. Vi stannade på Donken och jag fick den stora äran att bjuda Oscar på mat ;) Nej men vi var framme klockan ett. Då åkte vi till Oscars och Billys lägenhet, packade ur bilen och gick sedan till kyrkan för att dem skulle ha personalmöte och jag passade på att öva piano. Sen började stressen, stress handlade, stress lagade mat, stress åt, stress gick till bussen, tog det lugnt i väntan på bussen tills vi upptäckte att den inte kom när den var fem minuter sen.. sen var en annan buss också sen så då gick Oscar och hämtade sin bil så då fick vi stressa in till centralstationen från Möndal i rusning! Haha ja jag säger bara Google maps är bra men den visar inte precis den snabbaste vägen.. Hehe i alla fall, 17:42 skulle mitt tåg gå. 17:40 klev jag ur Oscars bil och sprang mot spåret när jag kom fram 17:41.. Åkte tåget.... :( ja jag grät lite, ringde mamma och sen åkte jag tillbaka till kyrkan med Oscar. Fick vara med på Nyning, ganska roligt faktiskt, ungarna gick lära sig att göra spår och på kvällen tittade vi på en film tillsammans med Billy. Jag köpte även en ny biljett för resan hem på Onsdagen

Onsdag:

Hela dagen så mycket som möjligt, njöt, myste och gosade jag och Oscar. Vid två åkte jag in till centralstationen för att vara ute i god tid. :) Mitt tåg skulle gå 15:12 :) Hemma var jag klockan 20:00 och då tvättade jag en tvätt och sen gick jag faktiskt och la mig.. Var supertrött!

Ja nu har du fått lite mer uppdatering och imorgon kommer jag säkert inte hinna skriva något men jag ska försöka... :)

Av Sara S - 9 mars 2011 12:22

Hej hej. :)

Är ju i Stockholm nu men jag kom hem vid ett i natt så det blev inge blogg inlägg eftersom jag stupade direkt i säng :)

Men Tisdagen var bra den. :) Vaknade vid nio hade lite pa med Oscar och frukost :) Sen hände inte mycket förrens vid två när Oscar och Billy gick till Kyrkan för att vara med på ett personalmöte. Jag satte mig och spelade sims i två timmar tills de kom tillbaka. :) Sen blev det en förvånansvärd god Lunch/middag.. :)  Sen tillbringade jag och Oscar den sista timmen i sängen med att bara mysa, prata och skratta :) Vid halv sju så var det nyning i kyrkan. :) De gick igenom hjärt och lungräddning. Vilket jag insåg att man behöver uppfriska minnet med ibland :) Sen vid halv åtta så gick jag och Oscar mot bussen som skulle ta mig in till centralen. :( Vi sa hej då och jag säger bara att det är tur att vi syns på måndag!!! :) saknar honom alldeles för mycket för att det ska vara häslosamt. :P :) Satte mig på tåget och inser att när det börjar köra att det är ett x2000 tåg och att jag sitter åt fel håll! Mådde så illa! Trodde jag skulle spy. Men efter Skövde så somnade jag och sov hela vägen fram tills Södertälje Syd. Vilket jag tackar Gud för!

Det var min underbara, lite jobbiga tisdag med min favorit Oscar och en resa med Sj..

Ha en bra dag!

Av Sara S - 8 mars 2011 11:27

Hej hej!

Igår så gjorde vi verkligen ingenting, bara slappade och tog det lugnt. Oscar och Billy spelade ps3 och jag tittade på. :)

Men på kvällen fick jag och Oscar rycka upp oss ur dagens seghet för att ta oss till min kära faster Kicki! :) Det var väldigt roligt att träffa henne igen! Vi fikade, pratade och kollade biljetter till en musikal som jag och flera stycken i min familj och släkt ska gå på. :) Vid halv elva åkte vid hem och när vi kom hem tittade vi på Scary Movie 3 tillsammans med Billy innan vi somnade. :)

Kram Kram Sara

Av Sara S - 7 mars 2011 12:26

Hej hej :)

Det blev lite sent igår så jag orkade inte skriva.

Dagen började med frukost och sen kyrkan. Det var sex personer som döptes och vi fick lyssna på en predikan om kärlekens väg. Efter Gudtjänstens slut var det planeringsmöte som jag fick sitta med på. :) När vi kom hem så lagade Oscar mat och jag dammade av deras lägenhet och Billy plockade undan alla saker som låg över allt. :) Efter en god lunch kom en av ungdomarna i församlingen hit,en kille som heter Simon. Vi spelade ett ganska roligt spel som till Oscars stora lycka han vann på! :) När vi spelar klart gick Simon hem till sig och Billy åkte hem till en kompis. Oscar och jag tvättade och tittade på två filmer, Public Enemies och Drömkåken.  Ja det var Söndagen det. :)

Ha det så bra :)

Av Sara S - 5 mars 2011 23:28

Hej hej :)

Klockan nio gick tåget från Leksand mot Sala i Sala byte jag tåg mot Katrineholm och i Katrineholm byte jag tåg mot Göteborg! :) Efter 6:08 timmar i tågtrafiken mötes jag av världens snyggaste pojkvän (om du frågar mig) i Göteborg, vi tog spårvagnen till Mölndal, handlade lite mat och gick sedan hem till Billy. :) Jag har redan fått se alla bilder Oscar tagit i Tyskland. Det var ganska många!! :) Men roligt att se hur bilarna ser ut som han älskar så mycket. :) Efter en supergod middag slappade vi lite i Oscars säng och sen tittat på film :) (nej, helt otroligt inte en Bondfilm :P ) Men nu ska jag sova för imorgon ska vi gå till kyrkan. Det ska bli roligt att träffa alla människor han arbetar med.

God natt

Av Sara S - 30 december 2010 10:43

Hej hej :D

I Söndags packade jag väskan för en tur till Göteborg :) Jag va nervös hela dagen pga att tågeresan skulle gå bra. Det gjorde den, jag och Sofi fluma hela resan och det var superkul :) När vi kom fram åkte vi och handlade mat med kicki, det blev Tacos med kyckling. Första gången jag åt  det men det var väldigt gott. Sen visade jag min nyårs outfit och kicki visade sin :) hon kommer vara supersnygg! Sen tittade vi på Dirty dancing, första gången för Sofi, Jag minns när jag såg den för första gången. Haha :) Kicki hade ansiktsmasker som vi betämde att vi skulle göra på oss själva :) Men innan vi gjorde det fick jag rensa avloppet till handfatet, jag lyckades skapa och laga en läcka.. ;) Sofi och Kicki hade väldigt roligt åt att jag rensade avlopp, jag fick heta skitunge resten av kvällen och inte blev det bättre av att jag fick ansiktsmasken som va bajsbrun!

I måndags vaknade vi åt en lyxfrukost och åkte sedan in till stan för att shoppa. Sofi hittade kläder till nyår och jag köpte termobyxor, en jacka, en tröja, skor och en massa annat. Av Kicki fick jag ett datorfördral i födelsedags present som jag är väldigt tacksam för! :D Vid 17:00 åkte Sofi hem helt ensam! Kicki och jag fortsatte att shoppa i nårgra timmar till innan vi åkte hem och åt, städade och tittade på Pirates- död mans kista. :)

Tisdagen den 28 gick jag och Kicki upp ganska tidigt för att hon skulle till jobbet och jag till tåget. Allt gick bra fram tills vi skulle ta spårvagnen, då kan inte föraren stänga dörren så vi måste vänta tills det kommer en man som kan fixa det.... Kicki började ringa runt till massor med människor men ingen kunde hjälpa oss. Till slut fick hon iaf tag i en person som kunde låna ut sin bil till oss :) Kicki körde mig till stationen och när jag väl kom fram så var tåget en halvtimme försenat...

Jag kom fram till Halmstad där Oscar mötte mig, Jag fick en rundtur i Markaryd och sen åkte vi hem till honom.

Vi pratade och sen fick jag träffa hans kompis Micke som tittade på en lgh väldigt nära där Oscar bor. Efter vi varit där gick vi en promenad, vilket var väldigt skönt! Hans mamma kom hem vid fem och då åkte vi och handlade mat, sen tittade jag och Oscar på skönheten och odjuret på engelska. Sedan så gick vi ut och gick igen tillsammans med hans mamma. Hon är en härlig kombination av min farmor och mormor. :) Jag gillar henne.

så det var nog allt jag ville skriva i detta inlägget :) vi hörs senare.

Kram Sara

Hej! Välkommen hit! Läs och njut eller låt blir, Valet är ditt! :)